Stichting Zino WolkeOp 18 februari 2023 werd Wolke, een kruising Friese stabij en cocker spaniël met bemiddeling van Stichting Zino herplaatst. De nieuwe baasjes stuurden ons een hele leuke mail over hoe het nu gaat met Wolke. En die willen we jou niet onthouden:

“Het gaat goed hier, zowel met ons als met Wolke. Inmiddels is hij bij ons helemaal thuis. In het begin gingen enkele dingen wel moeizaam. We vermoeden dat er oud trauma zit bij Wolke. Zo gromt hij als iemand te dicht bij zijn plekje komt en maakt hij ruzie met andere honden als die zijn stok of bal willen afpakken. We hebben het grommen inmiddels onder controle en zijn druk bezig om hem te laten zien dat ruzie helemaal niet nodig is. Het heeft allemaal met vertrouwen te maken en dat begint nu te groeien.

Wolke is inmiddels 2,5 kilo afgevallen en dat is duidelijk te zien. Er is nog een flinke weg te gaan, maar het begin is er. Hij stroomt over van energie en geniet volop van de lange wandelingen. Als het aan hem ligt, wordt er de hele dag gespeeld en gestoeid! Wolke is gek op het baasje. Dat is al heel anders dan in het begin. Toen was Wolke enkel op het vrouwtje gericht, maar nu is hij ook dol op het baasje. Hij gaat mee naar het werk en vermaakt daar de bewoners die dementie hebben. Ze vinden hem prachtig!

Buiten zijn in de natuur is het mooiste dat er is! Lekker snuffelen en rennen. Hij houdt ons goed in de gaten en luistert goed. Ik train Wolke nog wel wat extra. Er valt nog wel wat te leren en hij vindt dat ook leuk. Kortom: we zijn ontzettend blij met onze nieuwe vriend, ons nieuwe maatje en kunnen zijn oude baasje niet genoeg bedanken voor haar vertrouwen in ons. We hebben nog regelmatig contact en sturen heel veel filmpjes en foto’s.
Ook zijn we jullie heel dankbaar dat jullie ons hebben voorgedragen als mogelijke baasjes voor Wolke. Zonder jullie was Wolke nooit op ons pad gekomen.”

Wil je Stichting Zino steunen? Dat kan met een donatie. Een donatie kan je overmaken op IBAN NL95 INGB 0007 1125 81, op naam van Stichting Zino. Of via Stichting DierenLot.