Stichting Zino Dapper1Naam: Dapper
Kan bij kinderen: ja
Kan loslopen: ja
Kan in de auto: ja

Mag ik je voorstellen aan Dapper? Deze energieke, trouwe familiehond zoekt een nieuwe, beste mand. Waarom? Een paar maanden geleden is er een klein mensje in huis gekomen, Dapper en dit mensje gaan heel goed samen, ook met de vriendjes van deze kleine uk, maar voor één van de baasjes is alle verantwoordelijkheid voor èn kleintje èn hond en andere bezigheden te veel en geeft stress. Dit is niet bevorderlijk voor de band tussen Dapper en baasje. Voor de gezondheid van dit baasje en voor Dapper is het beter dat hij een ander gouden mandje krijgt waar hij alle aandacht en rust kan krijgen.

Dapper is goed met (kleine) kinderen, woont -en slaapt- nu samen met 2 katten, is gewend aan kippen en schapen in de nabije omgeving. Soms rent hij om de ren heen, of achter een loslopende kip aan, maar gaat het dan likken als die ingehaald is. Dus Dapper denkt waarschijnlijk: Oh, kan ik daarmee spelen? Vreemde katten buiten daarentegen worden zeker weggejaagd!

Dapper heeft diverse trainingen gevolgd en heeft wel wat jacht instinct in zich. Een konijn die voorbij springt, moet misschien wel gevangen worden! De bekende bananen in zijn oren zijn er af en toe maar hij komt wel terug. In huis is hij een rustige hond, geniet van alles om zich heen, kan prima een aantal uur alleen zijn, had vroeger een bench toen hij pup was en nu niet meer. Een beetje waaks is hij, maar meer om je te vertellen dat er iemand langs de tuin fietst of rijdt. Als hij buitengesloten wordt, vindt hij dat echt niet leuk… wie wel? Dapper is alert als er harde geluiden zijn, zoals vuurwerk maar wordt niet panisch!

Stichting Zino DapperAndere honden of mensen die hij buiten tegenkomt, worden vriendelijk en nieuwsgierig begroet, als hij de mensen kent is hij enthousiast!

Dapper heeft een gezonde conditie, kan makkelijk 5 tot 10 km met je mee hardlopen of 1-1,5 uur wandelen. Daar maak je hem ook blij mee, net als apporteer spelletjes. Eenmaal, een tijd geleden, heeft Dapper, in al zijn enthousiasme om te vertellen dat er iemand langs komt, een keer gebeten in een jas van een meisje die er vaker is. Daarna is dit nooit meer voorgekomen. Blaffen en daarmee vertellen dat zij er weer is, is gebleven. Hier heeft Dapper wel wat sturing nodig.

Ben jij die nieuwe baas die Dapper de tijd, ruimte en aandacht kan geven en af en toe lekker eropuit kan gaan? Mail dan naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Dapper

Contactpersoon: Francisca