Stichting Zino LunaNaam: Luna
Kan bij kinderen: ja
Kan loslopen: ja
Kan in de auto: ja

Hallo, ik ben Luna, een levenslustige heidewachtel.

Ik woon al ruim 9 jaar bij mijn baasjes maar ze zoeken, met tranen in hun ogen, een nieuwe beste mand voor mij. Het ligt niet aan mij, zeggen ze, want ik ben de liefste, aanhankelijkste kroelerd die er is, zeggen ze. Eigenlijk vind ik het heel sneu. Een van mijn baasjes heeft Long COVID, ik weet niet wat dat is, maar hij is er heel erg moe van, zie ik. Dit baasje heeft geen energie om zich met mij bezig te houden en ik wil zo graag spelen met hem of met een bal of zo en ik wil naar buiten. Ook mijn aanwezigheid en vragen om aandacht lijkt al te veel te zijn. Mijn andere baasje werkt elke dag, dat hoort er ook bij begrijp ik. Een paar keer per week komt er een lief iemand mij ophalen, die wandelt dan een uur met mij, daar ben ik heel blij mee. Ik loop los want ik luister goed naar de commando’s. Na de puppy training heb ik ook jachttraining gedaan, dat was gaaf joh! Misschien dat ik daardoor goed met vogels ben. Ik woon nu met kleine mensjes en ik vind het prima wat ze met mij doen, krijg ik aandacht! Ik kan met andere honden overweg, katten buiten negeer ik gewoon. In huis heb ik katten nog nooit gezien. Wie ik ook tegenkom, ik vind ze allemaal, zowel mensen als honden, erg leuk. Ik ben heel erg gezond want ik heb geen speciaal voer of zo, ik vind alles lekker!

Thuis lig ik lekker tegen de baasjes aan als ze er zijn, liefst kruip ik op ze… soms lig ik in een bench, of niet, zoek ik wel zelf uit als het deurtje open staat. Ik kan een aantal uren alleen zijn, natuurlijk is dat niet zo leuk maar slapend gaat de tijd vanzelf voorbij. Ik wil dat op een nieuw adres wel weer opbouwen hoor, misschien vind ik het in het begin wel spannend.
Stichting Zino Luna 1En als er iemand langs loopt of als de bel gaat, waarschuw ik jou even, maar als je dan vertelt dat het goed is, stop ik met mijn taak.

Ben jij die nieuwe baas met tijd en genoeg energie die mij nog best wel wat jaren om je heen wilt hebben, met mij wilt spelen, wandelen en kroelen? Als heidewachtel heb ik wel duidelijkheid nodig, kun je die mij geven? Alsjeblieft, stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Luna

Contactpersoon: Francisca