Stichting Zino SjekkieNaam: Sjekkie
Geboortedatum: 20 september 2017
Stamboom: ja
Kan bij honden: nee
Kan bij katten: in huis onbekend
Kan loslopen: ja
Kan in de auto: ja

Sjekkie, eigenlijk heet hij Zjacky, zoekt zijn nieuwe beste mand. De baasjes waar hij nu verblijft hebben zelf een verhaaltje geschreven.
Sjekkie is een heidewachtel reu van 6 jaar, met een zacht en lief karakter. Hij gaat goed om met kinderen en andere honden. Wij hebben Sjekkie een aantal weken eerder overgenomen, alleen kan hij niet bij ons blijven. Helaas heeft Sjekkie bij de oorspronkelijke eigenaar slechts een beperkte opvoeding gehad waardoor hij lastig onder appèl is te krijgen. Hiermee zijn we hard aan het werk. Dat vraagt ook van de nieuwe eigenaar nog de nodige inzet.

Door de overgang van de oude naar de nieuwe situatie is Sjekkie met name bij het uitlaten soms gestrest wat zich uit in trekken. Dit wordt langzaam beter, maar uitlaten gaat nog niet echt ontspannen en vraagt op momenten wat spierkracht. Loslopen gaat goed, als de baas contact houdt met Sjekkie, hij houdt van luisteren.

Stichting Zino SjekkieSjekkie is onderzoekend van aard, wat betekent dat hij ook snel doorheeft wanneer er iets eetbaars valt te scoren op het aanrecht of de tafel; oplettendheid is dan gewenst. Soms vraagt hij om aandacht en wil dan dat je met hem en een van zijn speeltjes speelt. Onze ervaring is dat hij houdt van een hele duidelijke communicatie, hij is daarna een stuk rustiger – blijkbaar vraagt dat veel energie van hem. Hij vindt het overigens niet vervelend om onder appèl gehouden te worden, maar zijn enthousiasme is soms sterker.

Wij denken dat Sjekkie het best op zijn plaats is bij een zeer duidelijke baas, dat doet hem goed. Sjekkie is graag buiten en kan zich dan prima vermaken, dus een redelijk groot (omheind) buitenterrein zou een feest voor hem zijn. Sjekkie is een echte buitenhond. Hij is het liefst de hele dag in de tuin om ’s avonds heerlijk in zijn mand te liggen slapen.

Hebben jullie die heerlijke buiten plek met een beste buiten en binnen mand voor Sjekkie en de liefde om hem te begeleiden? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Sjekkie.

Contactpersoon: Ria (06 – 11 06 79 53)