Stichting Zino SpetterNaam: Spetter
Geboortedatum: 15 mei 2018
Kan bij kinderen: ja, maar wel oudere kinderen

Dit is Spetter, een lieve, speelse en enthousiaste Friese stabij van bijna 6 jaar. Hij is je beste vriend als er met hem gewandeld, geknuffeld en gespeeld wordt. Spetter heeft veel beweging maar ook uitdaging nodig om zijn energie kwijt te kunnen. Hierin zijn duidelijke grenzen en consequentie belangrijk. Hij is enthousiast naar andere mensen en wil dan tegen hen op springen en begint te blaffen. Ook wordt hij blij van kinderen. Hij heeft dan duidelijke sturing nodig om te voorkomen dat hij deze vanuit zijn enthousiasme omver springt.

Spetter kent de basiscommando’s en het netjes aan de lijn lopen is geen probleem. Zijn gedrag naar andere honden is meestal rustig en afwachtend. Hij gaat wekelijks enkele malen mee met roedelwandelingen en dit levert geen problemen op. Hij heeft echter zijn voorkeuren en op sommige honden kan hij feller reageren. Hierin is hij goed te sturen en af te leiden. Bij het loslopen scharrelt hij rond en loopt zijn neus achterna, loopt echter niet weg. Het alleen thuis blijven is voor Spetter geen probleem. Als hij goed is uitgelaten zoekt hij zijn plekje om rustig te slapen. Spetter krijgt vanaf pup graanvrije brokken omdat hij anders last krijgt van zijn buik. Dit brengt echter geen extra kosten met zich mee en Spetter doet het hier goed op.

De baasjes hebben met pijn in hun hart besloten om Spetter te herplaatsen. Spetter heeft de eerste jaren van zijn leven geen kinderen om zich heen gehad. Sinds de komst van de kinderen merken de baasjes dat Spetter extra waakzaam en beschermend is geworden. Hierdoor zit hij hoog in zijn spanning en krijgt hij deze moeilijk afgebouwd wat heeft geleid tot enkele uitvallen naar de baasjes. Ze gunnen Spetter echter een plekje waar er tijd voor hem is, hij rust heeft en minder waaks hoeft te zijn.

Ben jij iemand die Spetter die aandacht kan geven, lekker veel beweging laat hebben, kan jij Spetter uitdagen zowel fysiek als mentaal en er zijn geen kleine (klein)kinderen? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Spetter.

Contactpersoon: Bertie