Stichting Zino KiraNaam: Kira
Kan loslopen: ja
Kan in de auto: ja

******* KIRA ZOEKT EEN NIEUWE BESTE MAND !!! *******

Kira is een Mechelaar ten voeten uit. Met haar 10 jaar is ze nog steeds lekker actief, leergierig en baasgericht. En zoals een échte Mechelse herder betaamt, is Chakira ook lekker enthousiast. Soms misschien wel een beetje te. Daar kan ze ondanks haar leeftijd dus best nog wel wat sturing en begeleiding bij gebruiken. Ga je met haar wandelen drukt zij zich bij het aantrekken van je jas en schoenen van enthousiasme en opgebouwde spanning graag vocaal uit. Echter is ze daar met een rustige en consequente aanpak wel goed in te sturen. Want slim is deze meid zeker. Geduld is echter het toverwoord. Ze laat ook graag vocaal van zich horen bij het wandelen zelf. Tenzij je een bal meeneemt, dan is ze daar lief in haar eentje mee in de weer. Sta je echter zonder tennisbal bij je te hebben stil dan “zingt” ze je eveneens graag toe hoe onwijs blij ze is en hoe enorm graag ze samen met jou de rest van de wandeling wil verkennen. Want samen is Kira heel graag. Ze overlaadt je met liefde. Geef haar even twee dagen aan de riem om aan je te wennen en daarna houdt ze je los bijna tegen het obsessieve aan in de gaten. Roep je “Kira kom of Kira hier” en ze staat vol enthousiasme bij je.

Kira is een schat van een hond. Ze is zindelijk en vriendelijk tegen alles en iedereen: paarden, soortgenoten, katten, vogels, kippen, eenden, kinderen én mensen. Met katten gaat het in huis ook prima. Buiten vindt zij ze vooral interessant als ze wegrennen. Zij is daar echter wel in te sturen. Waarom ze dan al zo vaak van adres verwisseld is heeft echt en puur te maken met pech. Domme, domme pech. Al dat heen en weer verhuis doet natuurlijk geen enkele hond goed, maar sommige rassen zijn van zichzelf al wat sneller overprikkeld en daar is een Mechelaar zeker eentje van.

Stichting Zino Kira 2Kira zelf weet het ook ff niet meer, “Wat doe ik fout?” zie je haar af en toe bijna letterlijk denken. Uit onzekerheid kruipt ze daardoor af en toe bijna letterlijk in je. De tranen schieten mij dan ook in mijn ogen, omdat ik weet wat Kira zelf gelukkig nog niet weet. Namelijk dat ze ook op haar huidige opvangadres niet kan blijven.
Wij zijn voor haar dan ook echt opzoek naar een kenner van het ras. Een kenner begrijpt haar, weet Kira op de juiste momenten tot rust te brengen en vooral voor nu haar rust terug te vinden. Dat verdient ze echt.
Ben jij dat baasje waar ze nu wel écht tot haar laatste poot afdrukken op deze aarde mag blijven? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Chakira

Ze is zó lief. Echt een hond waar je nog jarenlang ontzettend veel liefde en plezier van hebt. Wij gunnen het haar zo!!!!

Contactpersoon: Alie Pepping