Stichting Zino CasperNaam: Casper
Stamboom: nee
Kan bij honden: ja
Kan bij katten: nee
Kan bij kinderen: ja, bij oudere kinderen
Zindelijk: ja
Kan loslopen: ja
Kan in de auto: ja

Casper, het kooikerhondje, zoekt zijn nieuwe beste mand. Casper is vier jaar, de puberteit voorbij en weet zo langzamerhand wat hij leuk en minder leuk vindt. Heel handig, daardoor weet je als je goed naar hem kijkt, wat je aan hem hebt en hij aan jou. Binnenshuis is Casper, zoals de eigenaar aangeeft, een erg vrolijke hond. Als het rustig in huis is, vindt Casper ook de rust en gaat hij lekker liggen luieren. Tussendoor komt hij vragen om aandacht, een aai of een spelletje. Casper maak je blij met voertjes en z’n maaltijd. Ook houdt hij van kluiven, lekker dollen, snuffelen, oefeningen doen en in het zonnetje liggen.

Wordt er aan de deur gebeld, kijkt hij de kat uit de boom en blaft heel even. Komt het bezoek binnen, worden ze enthousiast begroet, echter als het onbekend bezoek is, gaat Casper in de bench, want vreemden in huis vindt hij soms spannend. Voor Casper is het van belang rekening met zijn terughoudendheid te houden bij contact met vreemden en het initiatief voor contact bij hem te laten. Hij wil zich niet door Jan en alleman laten aaien. ’s Nachts slaapt Casper zijn roes uit in de bench met het deurtje open. Voor hem is dit een veilige en fijne plek.
Stichting Zino Casper 1Casper blaft bijna niet, hooguit als iemand klopt of als de deurbel gaat en iemand onverwacht binnenkomt. Buiten zal je hem alleen horen blaffen als een kat heel dicht in de buurt probeert te komen. Casper is gewend om af en toe alleen thuis te zijn, als de baasjes werken.

Casper houdt van structuur en is alert op onverwachte dingen. Hij is bang voor vuurwerk, zoals vele andere honden. Hij heeft veel geleerd tijdens trainingen en is bekend met veel commando’s; zit – af – plat – blijf – wacht – rondje – bah – paal – in de mand – naast – zoek (speuren naar eten). Superknap van Casper is dat je een doos met koekjes voor zijn neus kunt zetten en na het “bah” commando, hij deze zelfs niet na een kwartier aan zal raken.

Buiten loopt hij, aan een lange lijn, van links naar rechts met zijn neus op de grond om zoveel mogelijk geurtjes op te vangen. Snuffelen is zijn grote hobby. Aan een korte lijn kan hij trekken en ga je met Casper en nog iemand wandelen dan loopt hij gezellig tussen jullie in. Casper kan loslopen, maar door zijn houding naar sommige honden, houden de eigenaren hem op dit moment aan de lijn. Wanneer hij andere honden tegenkomt, waarmee hij bevriend is, wil hij lekker dol doen. Honden die hij bedreigend vindt en dicht bij hem zijn, zorgen ervoor dat hij spanning opbouwt. Met de meeste honden in de buurt gaat het goed. Een training om hem weer te laten wennen aan loslopen, is aan te raden

Casper zoekt zijn nieuwe beste mand, door een heel traumatische ervaring met zijn baas en de dierenarts. Er zijn verklaarbare spanningen in direct contact tussen de baas en Casper. M.b.t. een gedragsdeskundige is dit een stuk verbeterd, echter de spanning blijft tussen hem en de baas. Met pijn in hun hart zoeken ze daarom voor het welzijn van Casper die beste mand.
De nieuwe eigenaar heeft ervaring met honden en is bekend met onzekere terughoudende honden en ziet positieve training met Casper helemaal zitten.

Heb jij tijd voor Casper, wil je dan een mail sturen naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Casper.

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)