Stichting Zino Wietske en HunterNaam: Wietske

Ras: heidewachtel x weimaraner
Geboortedatum: 4 augustus 2015
Kan bij katten: ja
Kan loslopen: ja, maar omheind

Stichting Zino Wietske en HunterWietske en Hunter. Deze 2 lieverds zoeken een nieuwe, beste mand. Wietske is een Friese stabij van 9,5 jaar jong en Hunter is een mix van heidewachtel en weimaraner van 8,5 jaar jong. Ze zijn geen broer en zus dus, maar wonen al wel 8 jaar samen. Ze zijn nog erg actief! Ze spelen en stoeien volop, rennen en dollen veel en houden van wandelen. In huis komen ze lekker tegen je aan liggen!

Door verdrietige omstandigheden bij de baasjes, zij zijn apart gaan wonen, worden deze lieverds nu wekelijks “verhuisd” en dat doet ze geen van beide goed. De baasjes zoeken met pijn in hun hart een nieuwe plek waar ze echt hun thuis hebben en alle aandacht krijgen, ook overdag. Liefst gaan ze samen naar een nieuwe baas, dat proberen we eerst. En anders… beiden hun eigen thuis.

Wietske en Hunter zijn beide gewend om met kinderen om te gaan, ook katten in huis zijn oké en samen wonen met honden gaat natuurlijk helemaal prima. Ze gaan nu regelmatig naar een hondenpension en daar hebben ze veel plezier. Verder zijn schapen niet hun favoriete vriendjes, van andere dieren is dat onbekend. Onbekenden onderweg worden speels en geïnteresseerd begroet. Een beetje waaks zijn ze, ze moeten toch even laten weten dat er iemand langs loopt of zelfs aanbelt, je zal het eens gemist hebben, maar na een paar keer blaffen geven ze het op. Alleen thuis zijn is geen probleem -een bench zijn ze niet gewend- een uurtje of 4 à 5 gaat goed, bij terugkomst van de baas willen ze dan wel weer heel snel naar buiten voor een plasje! Een nieuwe baas mag dit ‘alleen zijn’ wel weer opnieuw opbouwen.

Stichting Zino Wietske en HunterBuiten lopen ze netjes aan de lijn, loslopen wordt alleen gedaan in omheinde gebieden. Wietske gaat haar gang, speurt en gaat graven -molletje?- en komt ook wel weer terug, Hunter gaat echt zijn eigen gang en komt terug wanneer hij uitgesnuffeld is. Kan even duren…. Beide honden hebben puppycursus gedaan, Hunter heeft nog een NLP cursus gedaan, om te kunnen begeleiden bij traumaverwerking.

Wietske vindt vuurwerk niet leuk, Hunter stoort zich er niet zo aan. Verder zijn ze allebei altijd in om te spelen! Of te knuffelen. Hunter heeft vroeger last gehad van HD en heeft aangepast voer: meer eiwit en minder koolhydraten, hij doet het perfect hierop. Vooral Hunter is gebaat bij veel beweging.
Heb jij die 2 nieuwe beste manden voor deze 2 geweldige kanjers? Of misschien voor een van hen? Laat het ons weten, stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Wietske en Hunter.

Contactpersoon: Francisca