Stichting Zino Fons2Naam: Fons
Ras: heidewachtel
Geboortedatum: 19 september 2020

Voor Fons, een heidewachtel van twee jaar, zoeken we een nieuwe beste mand. Fons wordt door zijn huidige baasjes omschreven als een lieve, aanhankelijke en actieve hond die graag aandacht krijgt. Fons is heel nieuwsgierig en heeft graag mensen om zich heen. Hij speelt graag met oudere kinderen en geniet dan van de aandacht die hij krijgt. Met heel jonge kinderen is hij nooit in aanraking gekomen.

Fons houdt van lange wandelingen. Het is voor hem belangrijk dat hij zijn energie kwijt kan. Loslopen is geen probleem in het bos of op het strand. Dit vindt Fons heerlijk, snuffelt overal en gaat zijn neus achterna. Hij rent graag achter katten, vogels en konijnen aan. Spelen met andere honden vindt Fons leuk en hierin lijkt hij onvermoeibaar. De baasjes worden door Fons goed in de gaten houden. Aan de lijn kan hij wel eens grommen naar andere reutjes maar als hij los loopt is dit geen probleem. Verder gaat het aan de lijn lopen goed maar soms kan Fons onstuimig reageren op iets wat hij ziet en waar hij naartoe wil.

Fons kan echter niet alleen zijn. Hij kan zich een tijdje buiten vermaken maar als hij merkt dat er niemand in de buurt is wordt hij onrustig. De huidige baasjes hebben hun leven zo aangepast dat Fons niet alleen is. Ze hebben vanalles geprobeerd om dit gedrag om te buigen middels trainingen en persoonlijke hondentrainers die hebben meegekeken. Er is zeker een verandering merkbaar maar hier zal verder mee getraind moeten worden. Als er een stabiele hond bij Fons is lijkt het probleem ‘alleen zijn’ minder groot.

Bij de aanmelding heeft in overleg met de baasjes een gedragskundige meegekeken. De gedragskundige is op huisbezoek geweest en heeft hier enkele trainingsoefeningen met Fons gedaan. Bij het alleen zijn vertoonde Fons geen paniek en herstelde ook snel. Voor de nieuwe baasjes is het belangrijk een goede band op te bouwen met Fons en hem hierin ook de tijd te geven. Fons lijkt zeker leerbaar maar hier zal tijd voor uitgetrokken moeten worden.Stichting Zino Fons 6

Fons heeft epilepsie en dit is ook vastgesteld door de dierenarts. Sinds april gebruikt hij dagelijks medicatie waarmee de klachten van deze aandoening goed onder controle zijn. Hij heeft sindsdien geen aanvallen meer gehad.
We zoeken voor Fons lieve en ervaren baasjes die geduldig en consequent zijn, tijd voor hem hebben, graag met hem gaan wandelen en met hem willen trainen.

Heeft u die warme mand voor Fons, of weet u iemand die er één heeft staan, neem dan contact op of stuur een mail naar stichtingzino@gmail o.v.v. Fons.

Contactpersoon: Bertie