Stichting Zino FonsNaam: Fons
Ras: heidewachtel
Geboortedatum: 19 september 2020

Fons is een aanhankelijke, energieke, wat onzekere jonge heidewachtel (zonder stamboom). Hij doet niets liever dan op stap gaan met zijn mensen naar bos of strand waar hij naar hartenlust kan rennen en spelen. Fons luistert goed en kan prima los lopen op ‘veilige’ plekken. Hij is geen allemansvriend, maar is over het algemeen ook niet terughoudend tegenover andere mensen of kinderen, al heeft hij zoals vrijwel elke hond zijn voor- en afkeuren.
Ondanks de positieve kanten van zijn leven is Fons toe aan een nieuw begin met een nieuw thuis en nieuwe mensen. Zijn huidige eigenaren houden veel van hem, maar moeten erkennen dat zij niet de juiste mensen voor Fons zijn. Zij hebben cursussen gevolgd, gedragsdeskundigen ingeschakeld, maar ze zijn er niet in geslaagd Fons belangrijke dingen te leren zoals ontspannen alleen kunnen zijn. Hij raakt gestrest en blaft dan hard en veel. Ook Fons meenemen naar allerlei gelegenheden, is door blaffen / grommen niet altijd een succes.

Stichting Zino Fons 1We zoeken voor Fons mensen die ervaring hebben met het (her)opvoeden van honden. Mensen die niet gelijk van alles van hem verwachten, maar die wel het geduld en tijd hebben om hem te begeleiden naar een minder onzekere versie van zichzelf. Mensen ook die weten hoe belangrijk consequent en duidelijk zijn daarbij is. Een aanwezige stabiele hond, waar Fons zich aan op kan trekken, is een pre, maar is niet noodzakelijk. Een gezin met (kleine) kinderen ligt niet voor de hand.Stichting Zino Fons1

Fons heeft alle gebruikelijke vaccinaties gehad en heeft ook een Europees paspoort. Vanwege enkele epileptische aanvallen krijgt hij medicijnen, al is dit volgens de dierenarts niet echt noodzakelijk. Sinds hij de medicijnen inneemt, heeft hij nauwelijks meer aanvallen gehad. Fons heeft een schofthoogte van ca 50 cm en weegt 22 kg.

We zoeken voor Fons een stabiele, ervaren hondenbaas die met zachte hand, consequent handelen en vooral veel liefde, met hem aan het werk wil gaan. Heb jij die nieuwe beste mand? Of weet jij iemand die deze mand heeft staan? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Fons.

Contactpersoon: Bertie