Hoe is het met ……. Sem
“Wij hadden onze 1e kennismaking met Sem vlak na het begin van de Coronacrisis. Het klikte van alle kanten zo goed dat we hem meteen wilden houden. Er moest echter nog het een en ander geregeld worden, dus dat ging niet meteen. Toch hebben we Sem alsnog meteen die dag opgehaald, niemand wist ten slotte hoe het met de crisis zou verlopen.
Meteen vanaf dag 1 maakte hij ons gezin compleet. Hoewel de katten hem nog wat druk vonden, ging het wel goed.
De eerste wandelingen was alles nieuw en spannend. Maar al gauw trok hij niet meer aan de riem.
Sem kwam op ons pad omdat hij niet alleen kon zijn. Doordat ik een eigen bedrijf heb en vanuit huis werk, is dit geen probleem en hebben we alle tijd om het hem te leren. En ook dat gaat steeds beter. We zijn ontzettend trots op hem.
Met de katten is hij inmiddels dikke maatjes. Ze zoeken elkaar op en de katten lopen vaak een stukje mee als we met Sem gaan lopen. Ze zitten dan echt voor de deur of aan het begin van de straat te wachten tot we terug komen.
Zwemmen vond hij in het begin maar een matige bezigheid. Nu springt hij in elke sloot die hij tegenkomt als hij de kans krijgt.
We gaan dan ook regelmatig met hem naar een losloopgebied waar hij volop kan zwemmen en spelen met andere honden.
Maar zijn grootste vriendin woont hier 3 huizen verderop. Een Golden Retriever die 4 maand ouder is dan hij. Dikke maatjes en als ze elkaar zien moet er ook altijd gespeeld worden, ze verzetten beiden geen stap meer tot er gespeeld is. Als hij haar voorbij ziet lopen, is het ook altijd piepen dat hij ook naar buiten wil en als zij langs ons huis loopt gaat ze er altijd bij liggen wachten of hij ook naar buiten komt.