Project Description

Martine van GeelIk ben Martine van Geel en op vrijwillige basis verbonden als gedragsdeskundige met de stichting Zino. Ik weet niet beter dan dat er een of meerdere honden in mijn leven een rol spelen. Ik ben samen opgegroeid met een Boxer en later een kruising herder.
In 1993 ben ik na mijn studie (oefentherapie-Mensendieck) gaan werken en kwam mijn eerste eigen hond uit het asiel (kruising Mechelse herder x Rottweiler). Een pittige kruising en ik ging op zoek naar een hondensport vereniging om meer kennis te vergaren. Mijn honger naar kennis over hondengedrag bleef zich uitbreiden en al gauw had ik me aangesloten bij O&O (vereniging voor hondeninstructeurs en deed ik een opleiding tot kynologisch instructeur en gedragsbegeleiding van honden bij Dogvision (v. Hall). Ik startte met een goede vriendin een eigen hondenschool met gedragsbegeleiding waar we lesgaven met positieve trainingsmethoden.

Er volgden nog veel eigen honden in mijn leven. Waaronder een Australian Shepherd, Bordercollie en Tervuerense herder waar ik Engelse Obedience, Agility en Reddingshondenwerk trainde. Op dit moment heb ik 2 honden, een Labrador en een grote kruising herder waar ik gehoorzaamheid mee train en vooral heerlijk wandel.

Het werken met honden bleek een passie te zijn, waar ik uiteindelijk mijn beroep van heb gemaakt. Sinds 2007 werk ik voor KNGF-geleidehonden als instructeur. Mijn werk bestaat onder andere uit het opleiden van de honden tot blindengeleidehond, het plaatsen van de hond bij de cliënt en het thuis begeleiden van de combinatie (hond-baas) met als doel ze optimaal samen te laten functioneren.
Het mooie aan de stichting Zino vind ik het matchen van de honden met een passende baas, waarbij er zowel van de hond als van de potentiele baas een profiel wordt gemaakt. Ik vind het leuk en een uitdaging om met mijn kennis en ervaring een bijdrage aan te leveren aan stichting Zino.