Stichting Zino DzjakkNaam: Dzjakk
Ras: heidewachtel
Geboortedatum: 1 april 2016
Stamboom: ja
Kan bij honden: onbekend; waarschijnlijk wel
Kan loslopen: nee

Dzjakk, een prachtige, zeer actieve heidewachtel, is (nog steeds) op zoek naar een nieuwe beste mand. Om maar direct met de deur in huis te vallen, we zijn op zoek naar een speld in de hooiberg. Waarom? In huis is Dzjakk een ontspannen, rustige hond. Dzjakk slaap ‘t het liefst op de bank, dit is iets wat de eigenaren niet willen en ondanks dat de bank geblokkeerd wordt, weet deze slimmerd toch een stukje te vinden waarop hij kan gaan liggen. Het laat zien hoe slim hij is en hoe hij zelfstandig zijn oplossingen vindt. ‘Gewoon losliggend’ eten op het aanrecht weet Dzjakk direct te vinden en te verorberen. Alles in huis aan eten, wat duidelijk ruikbaar en bereikbaar hapbaar is, weet Djzakk in huis te vinden. Voordeel: Je leert heel goed om al je etenswaren goed op te ruimen.

Stichting Zino DzjakkDzjakk vindt onbekende mensen, ook kinderen oké, hij snuffelt aan ze en negeert ze daarna. Buiten kan hij zich in bekende omgeving gedragen, wanneer je op pad gaat in een nieuwe omgeving is hij onbehouwen, trekkend, zoekend, speurend, dat vraagt tijd om hem te laten wennen.

Waarom zoekt Djzakk een nieuwe beste mand? Wanneer hij ontsnapt, ben je hem voor langere tijd kwijt, door de bananen in die oren negeert hij de hele wereld. Hij gaat op jacht en kan dan gaan stropen. De eigenaar is zijn tweede eigenaar en heeft hem al heel veel kunnen leren, helaas is bij hen (nog steeds) de koek op. Doordat hij zo snel de ruimte ziet om te kunnen ontsnappen zijn er aantal vervelende incidenten geweest, een oude mevrouw omver gelopen en dat was de druppel voor hen.
Dzjakk heeft buiten een tomeloze energie, hij is een ADHD hond. De gedragsdeskundige geeft ook aan dat zijn jachtinstinct extreem ontwikkeld is.

Ben jij die speld in de mand van de hooiberg? Heb jij die beste mand? Wil je ons mailen: stichtingzino@gmail.com o.v.v. Dzjakk.
Misschien komt Dzjakk je bekend voor, dat klopt, hij heeft eerder op de website gestaan.

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)